erk! gua nak tukar slanga "gua lu" boleh? boleh lah boleh lahhttp://www.smileycodes.info

i loikee!!

Monday, January 2, 2012

novel: cinta si gadis lemau



Bab 1

Miaaaaaaaa!!!!! Jerit mak timah dari tingkat bawah.nyaring. membingitkan telinga .terpisat-pisat mia bangun.Entah apa pulak kali ini kesalahan yang dilakukan oleh mia,mia pun pelik tiap-tiap hari mia dijeritkannya,terjerit-jerit macam nampak polong kencing belari pula,ada ke patut mia di layan seperti orang luar,pada hal mia adalah mak sedaranya.Mia menoleh kearah jam dinding yang tergantung di di dinding berwarna pink  di sebelah kanannya. “erk patutlah,dah pukul 9.00pagi tu pasal mak timah meroyan sakan jerit nama aku.urghhhh!!!! mengantuknya.ye! mak timah saya datang ni.”jerit mia kembali dengan bingkis mia turun dari katil mendapatkan mak timah di bawah.

”ah! kau mia, baru bangun ke tuan puteri? Peril mak timah dengan nada yang menjengkelkan pada pendengaran mia.boleh bengkak hati  kalau duduk serumah dengan mak timah jika tak kena gaya . Kerjanya hanya memerli sahaja.ade saje benda yang tak kena pada mata mak timah.Mia kaget dengan pertanyaan mak timah.”erk! taklah mak timah saya baru lepas mandi la,tu yang lambat sikit turun tu,”balas mia dengan senyuman yang amat manis sekali .perli mungkin.

“huh!nak tipu aku ke mia,yang taik mata berselepet kat mata kau tu apa?”tegur mak timah dengan senyuman sinis.”oh! erk…urmm….saya tadi…”tersekat-sekat mia jawab.belum sempat mia menghabiskan ayat sepurnama yang belum siap dikarang  mak timah sudah berpaling membelakangi mia.”dah sudah,pergi mandi kang dah siap mandi tolong mak timah siapkan sarapan semua,lepas tu ikut mak timah pergi pasar ye” lembut suara mak timah memberitahu seperti mak yang prihatin pulak.”ah! kalau nak suruh aku buat itu ini,memang lembut gigi taring dari lidah buaya la dengan ayat-ayat mak timah ni,macam la aku tak tau taktik dia”omel mia dalam hati.

“urm..kenapa tak ajak mak jah ikut mak timah pergi pasar,kan kejap lagi,mia nak bersihkan bilik datin dengn datuk mak timah? ” Tanya mia seperti orang bodoh .”ish! budak mia ni,aku kalau suruh ada je alasan dia,berpuluh-puluh patah dia soal aku balik,” bentak hati mak timah,kalau ikutkan hati mahunya mak timah seligi kepala si mia tapi mengenangkan mia ni sahaja anak sedara yang dia ada,terbantut hasratnya,walaupun mak timah selalu jerit pekik kepada mia di dalam banglo milik tan sri Khalid Mahmud ketika seisi keluarga itu tiada tetapi jauh di sudut hati,mak timah tetap sayang akan mia.

“mak timah! Oh mak timah” terlambai-lambai tangan mia di hadapan muka mak timah “apa sal,pulak mak timah ni,aku bukannya nyanyikan lagu dondang sayang sambil berjoget depan dia sampai  mengelamun orang tua ni” bisik mia hanya dia sahaja yang dengar apa yang dikatakannya.”ah! apa dia mia? mak timah tak dengar lah”jawab mak timah sambil mengaru-garukan kepalanya yang tidak berkutu itu.”aduh! mak timah ni,mia Tanya kenapa tak ajak  mak jah ikut mak timah pergi pasar nanti?.boleh bengkak usus aku ni kalau bercakap dengan mak timah ni lah jerit batin mia.”eh! suka hati mak timah lah nak ajak siapa.yang kau dok tercegat dekat sini kenapa pergi cepat mandi! “ marah mak timah sambil menjegilkan bikji matanya,saja.buat gertak,biar takut sikit anak sedaranya tu,kalau tak makin menjadi-jadi anak sedaranya itu.”yela,dah mula dah hantu raya masuk dalam badan mak timah ni.kang terus jadi hulk pulak” cepat-cepat mia tinggalkan mak timah melangkah pergi ke bilik air untuk mandi,sehabis berkata.

p/s : erk! gua baru nak mula menulis memang nampak cacat skit,komen supaya gua boleh improve ..keh keh keh

Friday, December 9, 2011

kawan ke lawan cenggini .

sweet kan kan kan .


Cakap nak ke atas

Owh! Sangat tertekan bila gua berhadapan dengan manusia cakap nak yang A+++ ..seumpama perdana menteri  Bangladesh  yang beria-ia mengeluarkan fakta -fakta dari kitab  yang turun dari langit,semua nak betul. Kejadah apa namanya tu .Gua tak tahulah kenapa spesis manusia macam ni boleh hidup dekat muka bumi yang bertuah ni.pelik,terasa berada di zaman jahiliyah pulak kan bila berdepan dengan dia orang . cakap ni salah tu salah,yang betul dia je .Gua memang nak kahak kan je,mungkin mereka ni psiko,terlalu ingin mencari publisiti murahan? Oh! Terasa gelap dunia kejap bila ada member cenggini rupa .terasa kerdil lagi. Kata putus lu tinggalkan jela kawan jahanam cenggini . kejam. Tapi untuk kesenangan lu jugak .lu nak pagi lu cerah ke gelap? Keh keh keh

Laser

“Bla bla bla tak hot,blab bla bla macam beauty and the beast,bla bla bla cilaka blab la bla” ..cilaka! boleh sentap hati gua bila ada member jahanam cenggini .tak hirau langsung hati member  lain yang dah terguris bak kaca terhempas ke bumi para ambiya bila mendengar bisikan azazil sebegitu rupa.mungkin dia ingat bapak dia sorang yang bayar insuran mulut tiap-tiap bulan.

ya mungkin! Mungkin mak dia kurang bagi makan penampau sedas dua ke atas anak yang perangai macam setan neraka tingkat ketujuh. mungkin.oh! jangan salah ibu membunting .lu still nak bercomolot dengan kawan jahanam lu lagi?,pastikan hati lu punya helmet keselamatan setebal besi neraka .insyaallah selamat lu dunia akhirat .keh keh keh .

 Bajet leader .

“owh! Ok makan sini lah,tak pe lah murah sikit ..erm tapi i nak makan stik tenggiling BaBiQ boleh tukar  tempat lain tak? Eh tak pe lah makan dekat  tempat tadi lah, stik tenggiling BaBiQ kat sini mahal tau kat sana lagi murah siap boleh dapat diskaun lagi you! “ .. what the jambu? Like hell rasanya ,ek ek! kejap nak yang tu kejap nak yang ni . ingat mak bapak dia ada share dengan tempat tu .
oh! tu andaian gua je .mungkin betul mak bapak dia ade share tu pasal suka-suka hati mak bapak lembu  nak ikut cakap dia,lu rasa macam kuli tak . HA HA HA .bukan macam tapi memang .perasan dia yang tentukan semua benda . sangat annoying ok . pastikan lu bagi tendangan maut  tahap maha dewa siva sebelum berkawan dengan jahanam cenggitu ,baru cool . cool bukan .

Suka mencelah

Gua rasa still ada lagi member yang jenis suka mencelah…macam cilaka kan. ..Macam tak de adap ketimuran langsung  bila mangkuk-mangkuk ni nak  mencelah,ntah dekat sekolah pondok mane mangkuk-mangkuk ni belajar,agaknya tak pass subjek “mencelah” la tu kot,tu pasal main langgar je..sekurang-kurangnya bagi la intro nak mencelah sikit bagi  salam ke,tumpang lalu  ke isyarat badan ke tak pun buat-buat mati depan member ke. Tak de lah nampak nak mencelah sangat .lu tau tak bila mangkuk-mangkuk ni dah mula mencelah boleh hilang selera nak bercakap kan .so,untuk mengelakkan benda  ni berlaku di luar kawalan,gua rasa baik lu  siap-siap stepler bagai  mulut member lu yang suka mencelah .baru nyaman bila nak berinteraksi dengan orang lain kan kan kan.

Suka mengiakan kata orang

Apa yang lu cakap dia iya kan,kalau lu kasi tau yang sperm boleh hidup selama 30 hari dalam boxer yang koyak,dia still akan kata “ya” .tu lurus ke bangang ek? HA HA HA .sumpah gua memang nak gelak .gua tak tau lah kenapa dia jadi macam tu mungkindipengaruhi  faktor persekitaran kot, atau mungkin dia punya penyakit “sintakhimer” iaitu sindrom takut hilang member .keh keh keh..Gua tak tau lah ,mybe dia fikir bila dia nak keluarkan ideologi-ideologi  yang superb  tapi dia takut member-member lain tak boleh terima..dermm,mungkin la gua rasa .

so kata putus,dia iya kan jela semua cakap member  tak kira betul ke salah ke.gua sangat kesian ok .serius. sebab orang yang macam ni selalu di perkotak katik dan katikkan oleh member-member yang lain .so,kalau lu lu ada kawan macam ni gua sugest lu bagilah dia minum air tapak kaki lu sendiri dalam sebotol dua,mana tahu kot-kot perangai sawan lembu dia hilang,siapa tahu .untung-untung lu dapat anugerah member cemerlang bagi peringkat kebangsaan ye dak.

Tapi gua rasa banyak lagi kot perangai-perangai bangsat yang ada dalam diri member lu yang menyebabkan lu rasa stress tahap lembu jantan bila berdepan dengan dia orang  .yela,nak sepak terajang anak orang,kalau mati pun bukan boleh ganti dengan nyawa lu pun,kalau boleh ganti ,dengan senang hati lu bagi sepak terajang padu dekat member cenggitu ye dak? So,untuk ngelak berdepan dengan member cenggini,lu WAJIB angkat kaki bila terserempak dengan member cenggitu,kurang-kurang hati lu tak sakit,jiwa lu pun tak merana .akhir kata dari gua lalui lah hari-hari lu dengan hati yang tenang dan jiwa yang matang . keh keh keh

Friday, June 3, 2011

madu??? poligami??? OMG!!

P/s :nak lagi best mainkan video sambil bace entri..perghh!!!!


madu oh madu!!

erk!! bergeger dunie kalau ce story pasal poligami nie..boleh huru hare dunie kalau semue nak berpoligami nie..choii!!!poligami nie sinonim dgn story kawin lebih dari satu ye dak..selalunyer laki la kan selalu berpoligami nie..pasang lagi 2 3 alah-alah abang salih yakob gitu..keh keh keh.al maklum la...biler nk berpoligami nie madang ikut sunnah nabi..dan dan ikut sunnah nabi tp kalau puase..zakat...solat..haremmm..hahahah nak-nak orang main politik lagi lah..memang rambang mate dorang pilih biini 2 3..hahahah

bagi haqu poligami tuh betul KALAU seorang lelaki nk beristeri lebih dari satu dengan syarat...niat laki tuh kene tegak ye dak ..berkawin lain sbb nk membantu meringankan beban perempuan tersebut ataupun kalau bini dier  tak mampu nk bagi anak boleh la kan..nie anak da berderat macam kereteapi nak jugakk tambah bini..lagi satu kalau nk pasang lain sebab nafsu memang celah la kan name nyer..mintak tapak ye dak? berbekalkan fikiran yang waras tak semue perempuan boleh bermadu walaupun ALLAH darh menjanjikan PAYUNG emas untuk isteri-isetri yang sanggop bermadu...mane la perempuan boleh terima kalau laki tuh nak kawin dengan perempuan lain..nak-nak perempuan tuh lebih bergetah dari dier..solid pun solid..vough pun vough...perghh!! bolehh glerr meroyan  kalau macam tuh..bagi laki yela madu tu asyikk ye mas..awww!! tp cube ko suruh laki ko kawin dengan perempuan yg umor lebih tue dari dier..muke pun alah-alah makcik yg darh ader ank 1 team bola..ntah nak ke tidak ye dak??

kak limah meroyan lagiii???

poligami nie yang buat perempuan boleh sasau tak pun meroyan..maner tak dorang nie terpikir-pikir la kenape laki dorang sanggop nak berkawin lain..aderkah dorang tak cukup baik?? cantik?? sempurna?? vough?? kat mate lelaki yang bergelar suami..sampai sanggop main madu-madu..pade hal darh 10tahun kawin last-last ader madu..perghh!!sadiss gilerrkan..haqu memag bersimpati habiss kat wanita yg telah dimadui nie..isk.

tp satu la haqu tak suke kalau seseorang lelaki tuh nak berpoligami dengan cara menipu...baik menipu sunat ke wajib ke harus ker..memang haqu nk hentak kepale lutut dier kat batu nesan..mane tak...darhh ader anak tiga dengan bini no2 baru terhegeh-hegeh nak bagitahu istri pertame yang dier telah dimadui...ganas meroyan orang tue tuh..hahahha..yela..kalau sang lelaki nie beritahu awal-awal kat bini dorang yang dorang nak kawin lagi satu..tak ke kene hamukk satu kampung..mahu tak kene gelak?? da lah kene gelak pastu tak dapat tambah bini lagi keh keh keh jalan paling senang nikah kat siam senyap2..tipu lagi!..konon kate outstation minyak la pela..tp rupe-rupe nyer pergi bernikah...lagi naya kalau madu tuh indon..kah kah..memang jadik jenazah teruss bini pertame dier..

lagi satu kalau nk berpoligami tuh mestilah berkemampuan,adil,..nie tak,ank nak duit beli spender bundle tepi jalan pun ..mampus satu sen pun tak nk bagi..pastu ader hati nak kawin lain..memang mintak kaki la kan jawab nyer..adil?..rate-rate lelaki yang kawin lebih dari satu nie susah untuk adil..mustahil..mesti ader terlebih belah sini,terkurang belah sane...memang susah la jumpe lelaki yang adil dalam berpoligami nie..sebab dorang memang susah nak bahagikan mase dorang dgn bini-bini yang sedia ader ye dak?? yela..pagi sampai ptg kerje..pastu malam balik rumah isteri pertame..esok malam balik rumah isteri kedue..luse malam balik rumah isteri ketige..tulat malam balik rumah istri ke empat bergilir-gilir sampai mampus..adoii...anak-anak terabai tak dapat kasih sayang yg secukup nyer..muler la dorang bersosial itu ini..nak adil macam maner ye dak??

so pade lelaki-lelaki bergelar suami,ayh kepade isteri dan ank-anak kamu-kamu berfikir la secare rasional untuk berpoligami..sebab ape yang kamu-kamu dengar tentang poligami aderlah tidak sama setelah kamu-kamu melalui nyer..jadik bina sebuah keluarga behagia tanpa ader orang ke tiga..keh keh keh..alang-alang tuh meh!! la layan video nie jap...hek hek hek


Friday, May 20, 2011

ProNO


pedajal betol la entri macam nie....sedih guling-guling maid haqu bace der..tak tegambar perasaan maid haqu time bace entri sentap-sentap jiwe nie..umpama membace cerita ProNO yang penuh caci maki.."sedak" bak kate HIRO si akaltunjang..korang sila lah sedih bace entri tu yeek..keh keh keh ..haqu rase pemikiran blogger tuh umpama pemikiran ProNO jugak..keh keh

kan tak manis sesame hawa menjatuhkan hawa yang lain..pe jadah korang dapat? entri macam tu memang la kencang..tak salah menegur tp care tu berasas la sikit..hee..haqu pun benggang gark kat perempuan pakai tudung tp nampak tu ini..tp bile tengok diri balik...woo..baru haqu tahu yang haqu pun lagi terukk dari dorang..tu pe gune tunding jari pd org lain?? tak adil bebenau gamakk nyee..baiki diri sudah..ye dakk?yang hang dok tunding sana tunding sini tp diri tang gitu jugakk..nampak benauu nipu nyeee..

lepas tu pe jadah letak picture yang mengaibkan org..ayoyyoyo..siap tambah titik HITAM kat dada hawa tu..memang kucing haqu tengok pun bergelore nafsu dier..cilaka..teruk betul pemikiran blogger ProNO tersebut..agk-agk la wei nak memalukan org pun ..tak ke maid haqu sedih guling-guling bace entri macam tu..golongan hawa menjatuhkan golongan hawa yang lain..dermm

blog nie cikenot je..mane-mane pusing..tang tu jugak...kalau sakit hati tahap kucing beranak kat maknusie lain tak perlu lah nak story-mory macam tu..sedihh maid haqu bace..keh keh keh

siap nak jumpe kat nerake..geli babi maid haqu bace..betol ganas blogger nie..hee..haqu pun tak sanggop nak tulis jumpe kat nerake..kite nie hambe ALLAH yg diberi pilihan syurga tau nerake..eh kalau haqu la kan haqu nak jumpe kat syurga..pe jadah kat nerake..makin telokop la woii...tp kalau nak kire dose haqu memang susah la nak masok syurga TAPI kite iktiar la selagi hidup kan??

so dah-dah la buat entri ProNo macam tu..memang kencang..seriyes kencang sampai makan dalam bak kate maid haqu 'macamintakakibibikajadongg'..keh keh keh

notakaki

proto+kuno=ProNO

proto : golongan manusia yang hidup 2500 sebelum masihi yang dikenali sebagai melayu proto a.k.a orang asli
kuno : dikenali sebagai purba

kesimpulan nye difinisi ProNo adalah orang asli yang hidup 2500 sebelum masihi yang menggunakan bahasa purba..keh keh

Search This Blog