erk! gua nak tukar slanga "gua lu" boleh? boleh lah boleh lahhttp://www.smileycodes.info

i loikee!!

Monday, January 2, 2012

novel: cinta si gadis lemau



Bab 1

Miaaaaaaaa!!!!! Jerit mak timah dari tingkat bawah.nyaring. membingitkan telinga .terpisat-pisat mia bangun.Entah apa pulak kali ini kesalahan yang dilakukan oleh mia,mia pun pelik tiap-tiap hari mia dijeritkannya,terjerit-jerit macam nampak polong kencing belari pula,ada ke patut mia di layan seperti orang luar,pada hal mia adalah mak sedaranya.Mia menoleh kearah jam dinding yang tergantung di di dinding berwarna pink  di sebelah kanannya. “erk patutlah,dah pukul 9.00pagi tu pasal mak timah meroyan sakan jerit nama aku.urghhhh!!!! mengantuknya.ye! mak timah saya datang ni.”jerit mia kembali dengan bingkis mia turun dari katil mendapatkan mak timah di bawah.

”ah! kau mia, baru bangun ke tuan puteri? Peril mak timah dengan nada yang menjengkelkan pada pendengaran mia.boleh bengkak hati  kalau duduk serumah dengan mak timah jika tak kena gaya . Kerjanya hanya memerli sahaja.ade saje benda yang tak kena pada mata mak timah.Mia kaget dengan pertanyaan mak timah.”erk! taklah mak timah saya baru lepas mandi la,tu yang lambat sikit turun tu,”balas mia dengan senyuman yang amat manis sekali .perli mungkin.

“huh!nak tipu aku ke mia,yang taik mata berselepet kat mata kau tu apa?”tegur mak timah dengan senyuman sinis.”oh! erk…urmm….saya tadi…”tersekat-sekat mia jawab.belum sempat mia menghabiskan ayat sepurnama yang belum siap dikarang  mak timah sudah berpaling membelakangi mia.”dah sudah,pergi mandi kang dah siap mandi tolong mak timah siapkan sarapan semua,lepas tu ikut mak timah pergi pasar ye” lembut suara mak timah memberitahu seperti mak yang prihatin pulak.”ah! kalau nak suruh aku buat itu ini,memang lembut gigi taring dari lidah buaya la dengan ayat-ayat mak timah ni,macam la aku tak tau taktik dia”omel mia dalam hati.

“urm..kenapa tak ajak mak jah ikut mak timah pergi pasar,kan kejap lagi,mia nak bersihkan bilik datin dengn datuk mak timah? ” Tanya mia seperti orang bodoh .”ish! budak mia ni,aku kalau suruh ada je alasan dia,berpuluh-puluh patah dia soal aku balik,” bentak hati mak timah,kalau ikutkan hati mahunya mak timah seligi kepala si mia tapi mengenangkan mia ni sahaja anak sedara yang dia ada,terbantut hasratnya,walaupun mak timah selalu jerit pekik kepada mia di dalam banglo milik tan sri Khalid Mahmud ketika seisi keluarga itu tiada tetapi jauh di sudut hati,mak timah tetap sayang akan mia.

“mak timah! Oh mak timah” terlambai-lambai tangan mia di hadapan muka mak timah “apa sal,pulak mak timah ni,aku bukannya nyanyikan lagu dondang sayang sambil berjoget depan dia sampai  mengelamun orang tua ni” bisik mia hanya dia sahaja yang dengar apa yang dikatakannya.”ah! apa dia mia? mak timah tak dengar lah”jawab mak timah sambil mengaru-garukan kepalanya yang tidak berkutu itu.”aduh! mak timah ni,mia Tanya kenapa tak ajak  mak jah ikut mak timah pergi pasar nanti?.boleh bengkak usus aku ni kalau bercakap dengan mak timah ni lah jerit batin mia.”eh! suka hati mak timah lah nak ajak siapa.yang kau dok tercegat dekat sini kenapa pergi cepat mandi! “ marah mak timah sambil menjegilkan bikji matanya,saja.buat gertak,biar takut sikit anak sedaranya tu,kalau tak makin menjadi-jadi anak sedaranya itu.”yela,dah mula dah hantu raya masuk dalam badan mak timah ni.kang terus jadi hulk pulak” cepat-cepat mia tinggalkan mak timah melangkah pergi ke bilik air untuk mandi,sehabis berkata.

p/s : erk! gua baru nak mula menulis memang nampak cacat skit,komen supaya gua boleh improve ..keh keh keh

Search This Blog