erk! gua nak tukar slanga "gua lu" boleh? boleh lah boleh lahhttp://www.smileycodes.info

i loikee!!

Friday, June 3, 2011

madu??? poligami??? OMG!!

P/s :nak lagi best mainkan video sambil bace entri..perghh!!!!


madu oh madu!!

erk!! bergeger dunie kalau ce story pasal poligami nie..boleh huru hare dunie kalau semue nak berpoligami nie..choii!!!poligami nie sinonim dgn story kawin lebih dari satu ye dak..selalunyer laki la kan selalu berpoligami nie..pasang lagi 2 3 alah-alah abang salih yakob gitu..keh keh keh.al maklum la...biler nk berpoligami nie madang ikut sunnah nabi..dan dan ikut sunnah nabi tp kalau puase..zakat...solat..haremmm..hahahah nak-nak orang main politik lagi lah..memang rambang mate dorang pilih biini 2 3..hahahah

bagi haqu poligami tuh betul KALAU seorang lelaki nk beristeri lebih dari satu dengan syarat...niat laki tuh kene tegak ye dak ..berkawin lain sbb nk membantu meringankan beban perempuan tersebut ataupun kalau bini dier  tak mampu nk bagi anak boleh la kan..nie anak da berderat macam kereteapi nak jugakk tambah bini..lagi satu kalau nk pasang lain sebab nafsu memang celah la kan name nyer..mintak tapak ye dak? berbekalkan fikiran yang waras tak semue perempuan boleh bermadu walaupun ALLAH darh menjanjikan PAYUNG emas untuk isteri-isetri yang sanggop bermadu...mane la perempuan boleh terima kalau laki tuh nak kawin dengan perempuan lain..nak-nak perempuan tuh lebih bergetah dari dier..solid pun solid..vough pun vough...perghh!! bolehh glerr meroyan  kalau macam tuh..bagi laki yela madu tu asyikk ye mas..awww!! tp cube ko suruh laki ko kawin dengan perempuan yg umor lebih tue dari dier..muke pun alah-alah makcik yg darh ader ank 1 team bola..ntah nak ke tidak ye dak??

kak limah meroyan lagiii???

poligami nie yang buat perempuan boleh sasau tak pun meroyan..maner tak dorang nie terpikir-pikir la kenape laki dorang sanggop nak berkawin lain..aderkah dorang tak cukup baik?? cantik?? sempurna?? vough?? kat mate lelaki yang bergelar suami..sampai sanggop main madu-madu..pade hal darh 10tahun kawin last-last ader madu..perghh!!sadiss gilerrkan..haqu memag bersimpati habiss kat wanita yg telah dimadui nie..isk.

tp satu la haqu tak suke kalau seseorang lelaki tuh nak berpoligami dengan cara menipu...baik menipu sunat ke wajib ke harus ker..memang haqu nk hentak kepale lutut dier kat batu nesan..mane tak...darhh ader anak tiga dengan bini no2 baru terhegeh-hegeh nak bagitahu istri pertame yang dier telah dimadui...ganas meroyan orang tue tuh..hahahha..yela..kalau sang lelaki nie beritahu awal-awal kat bini dorang yang dorang nak kawin lagi satu..tak ke kene hamukk satu kampung..mahu tak kene gelak?? da lah kene gelak pastu tak dapat tambah bini lagi keh keh keh jalan paling senang nikah kat siam senyap2..tipu lagi!..konon kate outstation minyak la pela..tp rupe-rupe nyer pergi bernikah...lagi naya kalau madu tuh indon..kah kah..memang jadik jenazah teruss bini pertame dier..

lagi satu kalau nk berpoligami tuh mestilah berkemampuan,adil,..nie tak,ank nak duit beli spender bundle tepi jalan pun ..mampus satu sen pun tak nk bagi..pastu ader hati nak kawin lain..memang mintak kaki la kan jawab nyer..adil?..rate-rate lelaki yang kawin lebih dari satu nie susah untuk adil..mustahil..mesti ader terlebih belah sini,terkurang belah sane...memang susah la jumpe lelaki yang adil dalam berpoligami nie..sebab dorang memang susah nak bahagikan mase dorang dgn bini-bini yang sedia ader ye dak?? yela..pagi sampai ptg kerje..pastu malam balik rumah isteri pertame..esok malam balik rumah isteri kedue..luse malam balik rumah isteri ketige..tulat malam balik rumah istri ke empat bergilir-gilir sampai mampus..adoii...anak-anak terabai tak dapat kasih sayang yg secukup nyer..muler la dorang bersosial itu ini..nak adil macam maner ye dak??

so pade lelaki-lelaki bergelar suami,ayh kepade isteri dan ank-anak kamu-kamu berfikir la secare rasional untuk berpoligami..sebab ape yang kamu-kamu dengar tentang poligami aderlah tidak sama setelah kamu-kamu melalui nyer..jadik bina sebuah keluarga behagia tanpa ader orang ke tiga..keh keh keh..alang-alang tuh meh!! la layan video nie jap...hek hek hek


19 comments:

  1. hahahahah cun jugakk ye dakk..tinggal nk touch up jerr tuh..hahahha

    ReplyDelete
  2. seabb tu laki klu nak berpoligami kena adil kan.. klu setakat nafsu semata-mata,nak yang ketat,begetah,vogue, baik tak payah.. kesian anak-anak yang bakal jadi mangsa..

    salam kenal.. 1st time singgah sini ^_^

    ReplyDelete
  3. adan :: yela..xgune kawin lebih..dan2 nak ckp nak mengelakkan zina la kan...isk..darh kawin bini ke mane ank kemane..baiki setie jee..rumah tangge pun terjamin kan :)

    ReplyDelete
  4. Itu semua Isteri2 Saleh yaacob ke?OMG..Semua lawa2..haihh..=.='

    ReplyDelete
  5. haishhh!!! senangkan abg saleh dapat bini..awww!!

    ReplyDelete
  6. semoga mereka berbahagia jelah..
    try sini :
    http://hangleotalk.blogspot.com/2011/05/kisah-sellah-yakkob.html

    ReplyDelete
  7. sokong entri nih! bgus sgt klu laki2 kt luar sna tu bce..biar insaf skit..kawin kn sesuatu yg brt,klu rse ank dh byk,jg jela family yg ada tu baik2 smpai akhir hyt..=D

    ReplyDelete
  8. Assalamualaikum...


    poligami ni boleh kpd sesiapa yg btul2 mampu jer. kalo rasa xyakin baik kawin sorg jer..

    happy blogging :-)


    regards,
    BLADE EDGE

    ReplyDelete
  9. apa yang ko merepek nih..hehe..sori.

    ReplyDelete
  10. hang leo : mudah-mudahan.. :0
    murni : oh yeke..keh keh thank yee :))
    blade : salam ...tp skang yg tak mampu pun nk kawin lebih jugakk :) pelik
    muaz : gwa budak baru belajar :)

    ReplyDelete
  11. saya nak bini abang salleh bleh?HAHA.

    kedekot!

    ReplyDelete
  12. hahahaha jadah gile nk bini dier..

    ReplyDelete
  13. hahhahah comell jugakk hahahahha

    ReplyDelete
  14. ayah sy poligami.tp 5 taon pastu ibu sy tarel diri.huhu teringin nk jd baek cm ibu tp tah bole ke x.huu

    ReplyDelete
  15. ungu : betul kan kan kan ..

    atiqa : eh semoga mak awk lebih kuat lagi ok :) amin ,insyaallah bolah .

    penyu : eh eh penyu kau pulak update hahahahah

    ReplyDelete

sebuah rengekan komen yang ikhlas membawa seribu erti .

Search This Blog